2009-04-27

Uppåtdrift i Dojon

Back Squat:
20x5x4
40x3
60x5
70x3
80x3
90x3
work sets:
100x3x2 [1RM PR]

Otroligt motiverad av M-force's teknikslip. Stången lågt nu. Händerna så tajt ihop det bara går. Det blir en helt annan grej. Känns oerhört mycket stabilare. Tryggare för ryggen också. Har känt mig sårbar i botten tidigare. Nu behöver jag lära mig hur man dumpar stången säkert vid en fail.

Sedan bantad version av dagens WOD pga att jag gjorde BS innan.

21-15-9 reps for time of:
Sumo Dead Lift High Pull 40kg / Ring Dips

4:05

Motiverad av skrikande män. Första gången jag gör SDLHP någonsin. Tekniken blev lidande mot slutet - började "dra" ist. för att skjuta på med höften. Första gången jag gör Ring Dips i en WOD också. Dom gick ganska fint. Kul.

BB gjorde en Fran på strax över fyra minuter också. Roy visade fin form på knäböjen. En bra dag. Mer sånt.


100 kg på stången. Som alltid, hjälp gärna till med teknikcoaching!

2 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Fin-fint det där! Du frustar som en tjur.

Fit 4 50 sa...

Mycket bra jobbat, Mr Back Squat Sir!! Du ser säkert själv att det är smågrejer som vi snackade om senast. Inget som du inte har full koll på! Big up!!