2009-04-30

I Halvtid: "Elizabeth" - en Subba

Fyllde halvtid idag. Kroppen är ju inte vad den varit. Men det finns hopp. Coach sa under hans senaste tal att om man inte varit utsatt för träning med funktionella rörelser (squat, dead lift, osv) så har man ett fönster på tio år där man kommer förbättra sin "fitness", 9 och ett halvt år kvar således.

Vi samlades i den numera klassiska CF-destinationen på Östgötagatan. Dojon.

"Elisabeth"

21-15-9 reps for time of:

Clean 135 pounds, (subbed 50kg)
Ring Dips

10:37

Mycket nöjd med att kunna göra så här många Squat Cleans. Har bara gjort dom någon gång tidigare. Otrolig skillnad på 40 och 50 kg under uppvärmningen. As Rx'd känns som science fiction. Ni är duktiga, ni som klarar det.. duktiga och starka.

Tavi stod för "the work out of his life" otroligt push, snabba vändningar och Ring Dips as Rx'd utan att knappt ha gjort dem tidigare. Mad props!

Sedan svalde jag communityns macho-bete och hängde på mig lite vikter:

L-hang MU's:
1+0kg
1+0kg
1+2,5kg
1+5kg
1+7,5kg
1+10kg

Kändes okej. L-et droppar ner lite i transitionen. Försökte hålla det hela vägen. Såg att Jocke släpper L-et efter transitionen på detta clip. Kanske är vettigare. Chewie, som också gjorde en mycket fin WOD denna dag, förevigade presset på 10 kg här.

6 kommentarer:

David Englund sa...

Nu e jag ingen toppgymnast, men tyckte din L-hangs MU var toksnygga! Jag tappar mina ben mycket mer än så i transitionen.Starkt!
Och grattis också :)

Förresten visst var elizabeth en riktig elaking?

rackempackem sa...

Tack. Elisabeth - ja visst är den grym. Men jag måste säga att jag gillar sättet man blir trött på när man gör Cleans. Jag ska göra det till en favoritövning!

Bear sa...

Alltså, Jocke gör ju "Muscle-up from L-hang" eftersom han inte får plats att hänga ner med benen, det var inte meningen att han skulle hålla ut benen under hela rörelsen. Det du gör är en "L-Muscle up from L-hang" vilket inte direkt gör det hela mindre imponerande. Snyggt!

rackempackem sa...

Just det, förstod någonstans att det var så.

Jocke sa...

Schysst MU! Nä, jag har aldrig ens försökt hålla benen horisontella under MUn, och skulle säkerligen klara det sämre än dig.

Min variant är en enklare variant, men samtidigt "lättdömd". Sitter man med rumpan <1 dm över golvet i botten, har knäled sträckt hela tiden och inte rör golvet med hälarna så har man gjort en godkänd "muscle-up från L-häng" i mina ögon -- en "muscle-up i L-sitt" är en annan historia.

Bear sa...

Haha, då blev det fel från mig. Han gjorde alltså en "Weighted L-MU from L-sit".