2009-04-02

Nicole

Ett taktiskt fiasko. En seger för viljan.

Nicole:
AMRAP in 20 min of: 400m run/max rep Pull Ups.

33-17-13-12-13-15-13=116

Min första CF WOD med löparinslag. Nere i Rålis. Samma sträcka som varit populär i bloggosfären de senaste dagarna. Tack för inspiration Ivmark och David. En serie misstag: värmde upp ganska bra, men gjorde på tok för många Pull Ups. Blev liksom lite ivrig av att ha tillgång till en stång. Gör ju för det mesta PU på en sådan här greppbräda. Tekniken bli faktiskt lite annorlunda. Lärdomen är att det är nyttigt att ha tillgång till flera typer av grepp till sina PU. Var lite inspirerad av ett clip jag set om POSE-running så jag gav mig iväg i ett tempo som jag tyckte kändes moderat. Det visade sig att det var på tok för snabbt. Det hade bara gått dryga minuten när jag kom tillbaka till stången. Kände hur kroppen började fyllas med syra. Och jag var tvungen att stå och hämta andan i typ väldigt lång tid. Sedan 33 PU - en mild besvikelse. Som sagt måste träna på PU i stång. Under andra varvet hade jag en sån där känsla jag haft ett par gånger förr, nämligen att jag blir helt övertygad om att jag ska lägga av, inte bara med passet, utan med allt som har med CrossFit att göra. Helt vidrigt. Jag måste ha sett ut som en flodhäst. Så Tung. Log inombords åt att jag typ fem minuter tidigare hade struttat omkring i POSE-stil. Är mycket nöjd med att jag fullföljde. När man väl insett att det gått åt helvete så uppstår en kamp i att hitta en rytm där man iochförsig mår väldigt dåligt. Men man mår liksom dåligt på ett jämt sätt. Och det är det mesta man kan önska när man gått i väggen tidigt i WOD'en. Den där platsen av kraftigt obehag som ligger strax under nivån där allt bara låser sig, man svimmar, eller spyr! Om man ska maxa resultat i Nicole tjänar man helt klart på att pejsa PU'erna. Men det är väl inte det som är meningen. Nästa gång ska jag under alla omständigheter öppna lugnare. Se där en lärdom man kan använda vid många tillfällen. Att veta hur det är att ha gjort en WOD är en stor hjälp. Någon borde göra ett data program som programmerar - slumpar ihop WOD'ar utifrån vissa parametrar. Då skulle man undvika att man "lär sig" hur man ska göra en WOD. Något för alla programmerare därute!

7 kommentarer:

David Englund sa...

Du hittade till rålis ändå! Lite kul var det väl iaf? :) Bra kört!
Jag gjorde samma sak som dig, låg strax över minuten på min första löprunda, det är väl lika bra att passa på att springa när man kan!
Självklart skulle man tjäna på pejsa PU, men som sagt max reps är det ju som gäller.
Underhållande och beskrivande läsning!

Fit 4 50 sa...

Min fru och dotter såg dig i parken igår. Hon tog en bild. Vågade inte gå fram och hälsa då hon tyckte du såg upptagen ut. Bra erfarenheter, det där med att inte ge upp! Good form, old chump!

Bear sa...

Haha, jo det där känner man igen!

ludde sa...

Det var som attan. Kan mycket väl tänka mig att man ser upptagen ut när man är mitt uppe i "Nicole" Vore kul at se bilden! Skicka till: graveload@gmail.com När ska du lära mig hur man ska behadla en skivstång då?

Fit 4 50 sa...

Det får vi ta oss tid till i en inte allt för avlägsen framtid. Bilden är på långt håll och tagen med en mobil, så det är mer av ett stalker foto, än ett som du vill hänga ovanför sängen och rama in!

Martin Altemark sa...

Man känner sig så svag och mesig när folk tycker att 33 pullups är en besvikelse. Sluta med det!

rackempackem sa...

Jag sa ju inte att det var en stor besvikelse iallafall!