2009-06-22

HSPU "Helen"

"Jag åkte tillbaka till staden från landstället i skärgården. Väl i staden gjorde jag en "work out"."


"HSPU Helen"

Three rounds for time:
Run 400 meters
1 1/2 pood Kettlebell X 21 swings (or 55 pound dumbbell swing)
12 Handstand push-ups

11:32

mellantider:
1) 1:51 - 2:35 - 3:10
2) 5:23 - 6:07 - 7:23
3) 9:30 - 10:27 - 11:32

400 m tider:
1) 1:51
2) 2:13
3) 2:07

As Rx'd +. 400 m tiderna reflekterar en hel del strul samt oexact tidtagning. Men bra att ha en referens inför nästa gång. Vi mätte upp 200 meter till en vändpunkt från utanför dojon. Alltså lite extra "dörrstrul" och "ta-sig-genom-dojon-strul" samt "kryssa-mellan-barnvagnar-strul" på gatan. Fortfarande psykande att springa. Man blir ju så trött. Swingarna oväntat lätta, dom börjar släppa nu skönt. Ingen känning i ryggen. HSPU var oväntat tungt. Bröt 6+6 i första och i korta set runda två och tre. Kipade lite på några reps men det kändes tyngre. Antagligen en teknikfråga. Såg ett clip på Rob Miller igår, när han kipar HSPU'erna i en sub 4:30 "Diane" - såg mycket funktionellt ut!


View CrossFit locations in a larger map

Ritade in den ungefärliga sträckan från Östgötagatan.

2 kommentarer:

Bear sa...

Härligt att höra att fler än jag kippar HSPUs, iofs tror jag inte Rob Millen BEHÖVER göra det som fallet är med mig ;)

Har du sett mapmyrun.com? Där kan man lätt rita upp löpsträckor, ba satt du vet.

rackempackem sa...

Bear: har ju använt map my run tidigare på bloggen men google maps har ju exakt samma funktionallitet som du kanske ser om du klickar på någon av sträckorna i min karta. MMR har en massa otäcka banners som förstör upplevelsen. Alltså g-maps är mycket bättre.

Intressant det där med kip i HSPU. Tror inte att det i dagsläget att det är mer funktionellt för mig än strikta. Men det kan definitivt bli!