2009-06-14

"Nasty Girls"

"Nasty Girls"

3 RFTO:
50 Squats
7 Muscle Ups
10 Hang Power Clean 50 kg (sub'd from 61,23 kg)

8:24

1) 0:50, 1:25, 2:01
2) 3:06, 3:55, 4:52
3) 6:03, 7:13, 8:24

Fortfarande inne i en lugn period. Fortfarande varsam med huvudet. HPC är en kraftig spricka i mitt pansar. Det är en hund och den ska övas, och övas. Trots att jag subbar ner till 50 kg så bryter jag från varv två och bryter ganska mycket i sista setet. Bryter även SQ lite från varv två men det tar nog inte så mycket tid. Länge sedan jag gjorde mycket air SQ. MU's en "walk in the park" nerhopp efter alla och utåtvinkling i botten. Låga ringar, svårt att få plats att kipa. Kände lite i huvudet men det är under kontroll.

Hundlista:
DU's
Clean
HPC
Snatch (jag KAN det inte punkt.)

(hund värkar tydligen heta GOAT på riktig CF-lingo BTW. Får se om jag anpassar mig på sikt. What is your goat? Hur klingar det?)

4 kommentarer:

David Englund sa...

Det där är ju mina hundar också, fast jag vill nog lägga till marklyft och pistoler för min del!

Härligt att du hetsade ungarna till att köra strongman, man behöver alltså inte vara trist gammal o grå när man strax fyller 40? ;)

rackempackem sa...

Ohn tack david hade ju nästan glömt att jag blir 40 snart.. skönt att bli påmind!!

David Englund sa...

Man gör ju vad man kan för sina medmänniskor ;)
Såg att vikten hade stannat på vågen, bra dåligt? Mer skivstångsträning om deet är dåligt? Du går ju upp om du bara ändrar den faktorn tydligen :)

rackempackem sa...

David: Har ingen som helst ambition att gå upp i vikt. Blir gärna starkare dock. Eftersom jag igentligen är klättrare så är ju styrke/vikt förhållandet det viktiga. Har väldigt lätt att lägga på mig muskler dock vilket inte är toppen om man ska klättra. Jag tycker jag borde kunna gå upp lite i back squat och Deadlift utan att bli så mycket tyngre.