2009-06-06

Det man förlorar på hästarna får man ta igen på karusellen.

"Lynne"

Five rounds for max reps of:
Body weight bench press
Pull-ups

Bench Press:
15-14-11-9-7=56

Pull Ups
46(PR)-35-35-31-30=177

Totalt: 233

Det är så kul att köra pass för första gången. Har en längre tid sett fram mot att göra den här. Idag levererade alltså Coach. På självaste nationaldagen. Lastade på 77,5 kg. Vägde 77,2 sist jag vägde mig på en riktig våg för någon vecka sedan. Körde ihop med Tavi och vi turades om. 4 till 5 minuters vila mellan alla moment vilket torde vara ganska optimalt om man inte ska vila mycket längre. Mindre än 3 minuter blir för kort och efter 5 minuter börjar man bara kallna. Kul med 46 Pull Ups i första omgången. PR med 6 reps. Med första bänken i armarna desutom. 50 reps torde vara där nu. Det var ju ett tag sedan jag maxade så det kanske inte är så konstigt. Förvånande att jag lyckas hålla uppe repsen över 30 hela vägen dock. Jobbigast för underarmarna. Mycket nära att dra upp ett par blåsor men händerna höll. Bänken var en överaskaning. Kul. Har ju knappt gjort BW-bänk och sist sög det. Då med 80 pannor iofs, men det känns som det har hänt något. Siktade mot 10 reps i början men det gick över förväntan. Man blir inte så lite uppumpad av det här passet. Jösses.

Kände mig ganska seg och håglös efter gårdagens Dead Lift-fiasko. Nu känns det lite bättre.

Men det är väl bara en tidsfråga innan det vänder ner igen.. mot avgrunden.



3 kommentarer:

David Englund sa...

Starkt, höga pullups set rakt igenom. Fast ja tycker du ska jobba lite på antalet det där första setet ;)

Bear sa...

VAD I...!? Nu fattar jag din spydiga kommentar på Davids blogg ;) Jisses vad ni dammar av pull ups och för mig mer imponerande, bänkpress! Sick score, bra jobbat!

V i k i t i k i t a v i sa...

och det man inte får i service håller man igen i dricks...