2009-06-10

The Rack'em, Pack'em and Stack'em Childrens Games 2009, Sandhamn.




Gick till farbror doktorn. Han lät mig stå i en position med fötterna ihop efter varandra - jag föll inte! Sedan fick jag utföra det klassiska fylletestet att nudda nästippen med pekfingrarna och det gick ganska skapligt det med.

Då är det bara att gå hem det är ingen fara med ditt huvud sa han sedan.

Läkekonsten har nått en imponerande sofistikering nu när det står 2009 i kalendern. 140 kronor kostade det.

Tog mig ut till skärgården för att vila upp mig. Gick åt helvete.

Det fanns en sån massa fina stenar i sandtaget en bit bort. Kunde inte låta bli att bära lite:

"Hämta sten från Sandtaget"
ett tiotal stenar mellan 15 och 50 kg, mediumintensivt tempo.
25 minuter

Lite senare mycket test av Clean and Jerk med stenarna.

På kvällen lyckades jag hetsa grannskapets småbarn att deltaga i:

The Rack'em, Pack'em and Stack'em Childrens Games 2009, Sandhamn.

Transport 5 Stones, between 10 to 20 kg from tree one to tree two (aprox. 20 meters) anyhow.

Glädjande nog stannade äran innom familjen efter att Lova, min systerdotter, fullständigt detronisreat allt motstånd med sin överlägsna teknik.



2 kommentarer:

Jonas sa...

Missionsresa? Kungligt. Vilka kids! Hatten av!

Jonas sa...

Eller man kanske ska säga: Rock'n'Roll!