2009-06-18

Tillbaka på ön.

Sandhamn, regn. Jag tog med mig ett järnrör ut. Sen sågade jag små hål tvärs igenom röret, i ändarna. Sen trädde jag igenom jängad 5 milimetersgrej c:a 12 cm långa, genom hålen och fäste grejen med muttrar. Sen hängde jag upp röret mellan två träd med spännband bakom huset och då gör ju dom där tvärgrejerna att röret inte rotterar när man gör Pull Ups på det. Bra tänkte jag. Jag tänker också kanske ta bild på hela grejen och lägga upp här som ett tips. Jag är mycket för att ordna med utomhusträningsgrejer nuförtiden. Sedan fyllde jag en till basketboll med sand och ris. Den väger nu 9,9 kg och är ändå inte helt full vilket tyder på att den andra bollen som är i stan väger jättemycket eftersom den inte har något ris i sig. Just det. Sen gjorde jag:

50 Wall Ball Shots, 9,9 kg medball, 3 meter target
50 Pull Ups
35 Wall Ball Shots
35 Pull Ups
20 Wall Ball Shots
20 Pull Ups

11:45

Det var blött, halt och sandigt och riktigt eländigt tröttsamt. Bollen gled i handen med blöt sand. Ja jobbigt var det. WB är något av en get tror jag. Också vanskligt att basketboll med sand inte har någon vidare studs i sig så man måste stå väldigt nära trädet och det gör att det är svårt att träffa målet. Ja nu blev det som det blev. Min familj kom ut på verandan efteråt och bad mig ge ett tecken om jag behövde sjuktransport. Den lilla flickan frågade varför jag drägglade.

Inga kommentarer: