2009-06-03

Wilson Kipketer



For time:
Run 800 meters
40 L pull-ups
Run 800 meters
40 Strict pull-ups
Run 800 meters
40 Kipping pull-ups

21:06

Man hade nog tvålat till Wilson rätt rejält i PU-momentet.

Rålambshovsparken. En till premiär: 800 meter. Trodde passet skulle vara helt överjävligt. Tyckte det såg ut så på pappret. Skönt att för en gångs skull bli överaskad i positiv riktning. Jag och Tavi började samtidigt och sprang följande sträcka:

http://www.mapmyrun.com/route/se/stockholm/103124405981816810

En verbal förklaring: Från Pull-up stationen spring till höger om den vita skulpturen till du når asfaltsgångvägen, följ denna tills du når "centrumgångvägen som klyver Rålis på längden, följ denna en bit i rikting tillbaka mot Pull-Up-stationen, när vägen kröker lite ta sikte på trädet som står ensamt i riktning mot vattnet, i höjd med Boule-baren, du springer alltså till höger om några träd som står intill PU-stationen. Runda det ensamma trädet och spring raka vägen tillbaka till PU-stationen.

Detta blir alltså precis 800 meter enligt Map My Run.

Mellantider:
1) 3:12, 7:30
2) 11:00, 15:27
3) 18:48, 21:06

Just det, bilden här ovanför är från första varvet så jag ser ju ganska fräsh ut fortfarande!

8 kommentarer:

Bear sa...

Ja jäklar, tyckte också den såg överjävlig ut, bra jobbat. Mycket sol i Sthlm?

rackempackem sa...

Bear: ja, som du ser så har vårsolen gnuggat av sig rätt okej!

David Englund sa...

Bra jobb, ska ge mig på den där imorrn i rålis!
Vad var det för krånglig sträcka ni hade mätt upp egentligen? Jag ska nog ta 400 m sträckan från Nicole x2 istället.

rackempackem sa...

Nicole sträckan är lite i underkant av 400m dessutom är det ganska tråkigt att springa fram och tillbaka tycker jag. Sträckan är inte så krånglig som det låter. Den faller sig väldigt naturlig när man är på plats. Klicka över till sattelitbild i Map My Run så ser du bättre. Prova! Och lycka till.

David Englund sa...

I underkant, hur menar du då? Inte när jag mätte på eniro.
Nä, den såg inte lika krånglig ut när jag kollade på satelitbilden, kanske testarr det alternativet imorrn.

rackempackem sa...

David: jag menar så här: För att det ska bli 200 meter till vändpunkten så måste man enligt vad jag kunde se på Map My Run, springa under bron + "lite till". Det är möjligt att du vet exakt hur mycket "lite till"? Det vet inte jag. Det är också möjligt att du har en starkare karaktär än jag har. För när jag börjar bli sliten så blir det där "lite till" gärna kortare och kortare.

Då funkar det bättre för mig att ha en sträcka med klara "rundmärken" så sträckan alltid är lika lång bara man "rundar" märkena.

Den här 800 meters banan är sådan. Ge den en chans. Jag lovar att du kommer uppskatta omväxlingen!

Under 20 minuter?

AK sa...

Coolt att du kör med .com

David Englund sa...

Ok, då e jag med, jo jag använde lyktstolprna mot fridhemsplanshållet som riktmärke när jag sprang 400 m.
Ska ge din runda en chans idag! sub 20 är målet, men Linda slet så brutalt igår så nu vetifan. Ska faktiskt ge mig av om en timme, löpande i regnet med fivefingers, det är lite små hårdcore :)