2009-06-21

Rob Miller i Svensk Skärgårdsidyll



10 RFTO:
3 Weighted PU aprox 21 kg
5 Strict PU
7 Kipping PU

19:35

Har aldrig gjort alla tio rundor av den här förut. Gjorde 5 rundor på 9:03 090505. Nu tog fem rundor 8:10. Får vara nöjd. Kommer antagligen likt alla andra "contenders" experimentera med setprio på den här någon gång men då känns det meningslöst att ta tid över huvudtaget. Nu gjorde jag första obrutet och efter ett par rundor föll jag i en lunk av att göra dom viktade som ettor, dom strikta i två set och dom kipade i ett set. Alltså 7 set per runda. Totalt blev det 49 set, tror jag.



Och så lite bilder på Pull Up stationen:





Det börjar arta sig - skärgårdsgymmet. Alla är naturligtvis bjudna på lite smisk om dom har vägarna förbi.

9 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Snyggt! Jävla klättrare! Ge oss heavy grace eller nåt!

David Englund sa...

Starkt! Jag vet hur tungt det blir när vikten tar i marken vid varje rep, märkte det igår.

David Englund sa...

Förresten, angående att öka i stykra i backsquat och marklyft så är det dessa övningar som tyvärr leder till störst viktuppgång. Nice skärgårdsgym BTW, vilken ö var det?

V i k i t i k i t a v i sa...

De där tallarna har bara stått där i 40 år och väntat på det där.

Snyggt mannen! Jag kommer med 7-båten...

V i k i t i k i t a v i sa...

Åsså dom där stenarna - ingår de i ett IQ-test eller?

AK sa...

Supinerat grepp??

Bear sa...

Jag antog att han vägt stenarna för framtida träning. Snyggt skärgårdsgym, jag ska göra en rapport om "mitt" båthusgym nästa vecka.

Bruno sa...

Du Ludde, kan man få se lite mer mat i bloggen såsom det utlovas i rubriken?

rackempackem sa...

Martin: Jovisst Heavy Grace, inga problem. Sub 24 timmar borde vara helt realistiskt.

David: Sandhamn. Och visst det är ju såklart Back Squat och Deadlift man blir stor och tung av tyvärr.

Tavi: Jag håller grillen varm! Och just det: stenarna är ett IQ-test som du just klarade av.

423: Supinerat, pronerat eller mixat grepp är alla "As Rx'd" - mix it up climberboy.

Bear: Visst du har också rätt.

Bruno: Har slutat äta. Man får ett avsevärt mycket bättre styrke/vikt-förhållande då.